OSNOVNA ŠKOLA LJUDEVITA GAJA OSIJEK

Projekt “Senzorna soba”

152.000,00

Vrijednost donacije

Cilj projekta je školu koja je već nadaleko priznata kao inkluzivna, dodatno prilagoditi djeci s teškoćama u razvoju te suživot zdrave djece i djece s teškoćama učiniti lakšim i kvalitetnijim

Osnovna škola Ljudevita Gaja iz Osijeka  broji 500-injak učenika i već dugi niz godina ima status inkluzivne škole. Vodstvo škole se svim silama bori kako bi se učenici s teškoćama u razvoju potpuno integrirali u redovnu nastavu te napredovali u svom razvoju o čemu govori i geslo škole: „Mi smo škola prijatelj – svi različiti, a jednako vrijedni“. Kako bi integracija učenika bila što uspješnija, učenicima s teškoćama je potrebna multisenzorna soba koja služi za ublažavanje vanjskih utjecaja i potiče na učenje.

O SENZORNOJ SOBI

U prostoru zasićenom senzornim materijalima kod djeteta se stvara osjećaj sigurnosti i smiruje ga, potiče na učenje, pospješuje koncentraciju, unaprjeđuje komunikacijske vještine učenika, sprječava česte i nagle promjene raspoloženja i neodgovarajuće reakcije, poboljšava samokontrolu i kvalitetu života učenika.

Obogaćivanjem prostorno materijalnog konteksta senzornim poticajima prikladno je za sve učenike, za sve dobi i sve razine sposobnosti učenika. Učenici koji primaju premalo podražaja (hiposenzitivni) i koji primaju previše podražaja (hipersenzitivni) u navedenoj okolini su izloženi stimulansima koje možemo nazvati „hrana za mozak“ i na taj način mijenjati ponašanje učenika. Kada je potrebno, senzorni se podražaji mogu ublažiti, kontrolirati i postepeno pojačavati, dok se u drugim slučajevima odabrani osjetilni podražaji mogu pojačati ili izolirati isključivši sve druge, kako bi osoba usmjerila pažnju na njih. Tako stvaramo sigurno okruženje za procjene, a kasnije i intervencije i rad s rehabilitatorom u kojem djeca neće osjećati napetost, strah ili nelagodu.

U senzornoj sobi mogu se izvoditi jednostavne aktivnosti uz izbjegavanje senzornog preopterećenja, poput usmjeravanja pažnje na jedan zadatak ili vježbi poboljšanja pažnje i koncentracije. To se izvodi gašenjem sve opreme osim one s kojom se trenutno radi. Mogu se izvoditi i složenije aktivnosti, poput učenja tehnika samokontrole ili vježbanja izvođenja svakodnevnih zadataka, relaksacije u sigurnom okruženju uz pomoć rehabilitatora i sl. Aktivnosti se s lakoćom mogu prilagođavati različitim potrebama radne terapije, npr. boje ili veličina predmeta za osobe koje imaju poteškoća s vidom, zvuk za osobe koje slabije čuju ili su osjetljive na glasne zvukove ili neke određene zvukove. Djeca mogu donijeti i svoje omiljene igračke koje mogu postati dio igre ili poticaj na neku aktivnost koja će, kao nagradu, aktivirati neki zvučni ili svjetlosni efekt. U personaliziranju aktivnosti puno pomažu i projektori.

 

Još projekata

Svi projekti

OSNOVNA ŠKOLA NIKOLE ANDRIĆA, VUKOVAR

Projekt „Znanost zasadi, budućnost gradi – STEM labosi“

Saznajte više

OSNOVNA ŠKOLA JOSIP MATOŠ, VUKOVAR

Projekt “Ne mogu vam reći, ali mogu vam pokazati”

Saznajte više

UDRUGA MALI ZMAJ, ZAGREB

Projekt “Mali Zmaj app”

Saznajte više
Svi projekti

Pretplatite se na newsletter

Prvi saznajte sve o nadolazećim projektima Zaklade. Pretplatite se na naš newsletter i uvijek budite u toku!